Stora Stockholmsmässan
se Theas blogg
migränhelg
I fredags hade jag storstädning med tvätt. På lördag morgon kom Ella och hämtade mig vid 9 och vi styrde kosan åt GBG. Vi "rullade" ner och av vid Liseberg ung vid 14 tiden. Ett snabbt klädbyte och sen ut på Avenyn, det får inte missas när man kommer till GBG. Vid 16tiden åt vi en middag på Park Aveny med vin. Väl serverad och glad ramlade vi ut därifrån c:a 18. Vi gick förbi 7-eleven plockade ut biljetten och promenerade ner till tåget. 18.42 gick x2000 till Stockholm och jag klev av 21.50. Det kändes galet att utan väska och fortfarande i högklackat promenera upp för Drottninggatan och sen hem...
150:-
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1325947
60års skiva
och han gör det igen
Christer Björkman är som en blandning mellan Horace Engdahl och Linda Rosing. Horces för att han precis som honom är outbytar och Linda för att även om han kom sist håller sig längst fram. Han terroriserar oss med att köra ett koncept där hans kopisar självklart kommer med varje gång, det friar ju till publiken som han tror. "Stora namn" Sen slänger han in stolpskott som absolut inte är något hot mot kompisarna och sen gärna nån gammal stofil så även farfar i tvsoffan ska bli intresserad.
Jag älskar Lasse Åberg men vad hände för ett par år sen när han hade dammat av sparkdräkten i leopard och Brasse sen kladdat ner en låt och körde. Ingen respekt för sin egen förmåga alls, dom skulle ha lirat en skön låt med vanliga kläder så han de man kunnat förstått. Vi som kännde igen dom från 80-talet han växt upp och dagens ungdomar kunde inte relatera till gubbarna i sparkdräkt inte ens som ett komiskt inslag.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2009/article3796232.ab
alla älskar Håkan

Han representerar en sån härlig naivism som vi alla skulle behöva lite av. Korkad, snäll, söt och trevlig med ett hjärta av guld... länge leva Håkan.
Men se kvällens avsnitt. Det kryper i hela kroppen på mig när jag ser Raggningskolans framfart, snacka om smarta killar som har slagit mynt av vad dom tror att dom är himmelens bra på.
http://kanal5.se/web/guest/webbtv/-/k5videoplayer/playlist/22001/none/
pensionspengarna är slut?
intressant kvinna
JAAAA hon pratar med djur... men det är inte det klippet handlar om. Se och lär att bra vetyg kan vara ett tecken på hur kuvad du är och att dominans är en lätt fasad samspel kräver sårbarhet.
homosexuella djur
Det finns ju mycket att ta till sig men också mycket att säga om detta. Det ska bli intressant om HBT rörelsen snappar upp detta och använder det till sin fördel.
idol Lars
http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.709947
engagemang
Ta tillexempel Hugo Källén: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.701903
morgonnyterna på TV4
Bla intervjuvar hon Göran Adlén, han är trendguru. Inte inom mode utan inom marknadsföring och hur vi människor förändrar vår attityd till handel och samhälle. Han skrev 10 tankar om trend för c:a 8 år sen som jag läste då och han är riktigt bra.
I tanke nr 4, 2001 stod det:
Utvidgningsbulimin
I en skateboardtidning läste jag en artikel om en lek som skejtare brukar köra då och då på miniramper. Den kallas add-it. En börjar och gör ett enkelt trick. Därefter ska de andra göra samma trick. Misslyckas man åker man ut. I nästa omgång lägger man till ett svårare trick och fortsätter tills alla har åkt ut. Alla utom den lycklige vinnaren.
Just nu ser vi första omgångens add-it runt om i produktutvecklingens värld. Vi ser en utvecklingsbullimi där varianterna av olika produkter tar nästan otroliga former. Vid den expansiva bordsvattenhyllan återfinns idag följande varianter (förutom det naturella vattnet) röd citrus, gurka/citron, citron/lime, lingon/lime, mandarin/lime, melon/citron, citron, apelsin/lime och passionsfrukt. Pepsi lägger till citron i sin Cola. Coca-Cola lägger till vanilj.
Många döljer sina försök att utvidga varumärket genom att kalla den limited edition. Tänk att man en dag skulle stöta på chipspåsar med limited edition. Men vad kommer att hända när man nått denna topp av utvidgningar av sina produkter? När marknaden inte törstar efter nyheter. Vi kommer att möta originalet. The "real thing."
En annan form av utvidgning är att det läggs till ett "sinne" på produkterna. I första fasen kommer vi att uppleva mängder av applikationer som pratar med oss och med andra produkter. Vi ser en realitet i begreppet M2M. Vi kommer ha batterier som berättar när de ska bytas, vi kommer att få information om att kaffet är slut. Vi kommer få talande produkter som berättar att det är extrapris på just dom. Vi kommer till och med kunna få en öl automatiskt på krogen. På Mitsubishi Electric Research Labs har man nämligen tagit fram ett ölglas som själv berättar när det är dags för påfyllning. Men det är inte bara ljud som kommer. På Audi arbetar man frenetiskt med att få fram den ideala Audi-doften!
Allt detta är möjligheter att utmärka sig, men de är troligtvis kortlivade. Förutom det informativa infernot kommer vi också gå in i det ljudliga infernot och därefter i det doftinhalerande infernot. Det gäller att med sparsmakad finess använda tekniken där den verkligen gör mest affärsmässig nytta "
Han är bra...