Övervåld!

Jag fattar ingenting - vad utlöste detta vansinne?

Jag stod i spökparken imorse med Thea & Elmer, vi hade följe med en liten pudel/jacke valp på 15 veckor. Samtidigt gick en man och tränade sin labbetik i närheten, av respekt höll jag båda mina kopplade för uppenbart var att han använde oss som störningsmedel. In i parken kom Sam en 1årig samojed, han däremot var lös och kastade sig lekfullt över labben var på mannen släppte tiken. Sam gjorde även en repa till Thea som gärna ville vara med. Eftersom mannen hade släppt tänkte jag att ok fritt fram låt lilltrollet storma hon med.

Thea är snabb, stark och hård i lek  men utan att skada, det går bäst med dom större raserna. Mannen står fortfarande en bit bort vilket gör att tiken och dom andra leker där runt honom. Jag håller koll och tycker inte det ser speciellt illa ut när mannen plötsligt lyfter Thea. Jag vet inte hur han håller men hon lyfts upp och ut ur leken. Eftersom jag inte vet exakt vad som utlöste detta och mannen sa inget som att jag skulle ta min hund eller hon skadar min tik etc. så sa jag inget men kände att jag ska nog samla in mitt busmonster. Jag snodde Elmers koppel snabbt rund en gren och vände efter Thea. Mannen hade satt fart efter alla 3 hundarna som fortfrande LEKTE.

Det som sen inträffa var absurt. Mannen bokstavligen flög genom luften och landade mitt bland alla hundarna men det vara Thea som var hans mål. Han slet tag i henne och bröt ner henne på marken sen höll han ett stadigt struptag om halsen och pressade tummarna mot strupen.

Jag rusade fram och vråla  - Men släpp min hund du kan ju inte strypa henne.
Mannen reste sig och gormade att Thea skadade hans hund och att hon pip medans dom lekte och om jag inte kunde kontrollera min hund skulle hon inte leka med andra........
Jag vet inte hur jag kunde hålla mig så lugn men jag sa bara att  - Om du inte vill att min hund ska leka med din så är det helt okej men DU hoppar inte på och styper henne, hon är 6 månader. Jag ber såååå mycket om ursäkt om hon var för hård mot din hund men du kan prata med mig som en människa du behöver inte vara så arg din hund är inte ens skadad.

Undertiden hoppade hans tik och Sam vidare i glad lek så han blev tvungen att gå fram och bryta, var på han vände sig och och sa  - Ja det var inte meningen att stypa din hund och det är klart att vi kan prata som människor med varandra.
Jag bara kände att det var droppen  - Nej det är det du inter kan du agerar som en galning.

Jag tog Thea o Elmer och gick direkt, efteråt kom tårarna. Jag tror inte Thea har tagit illa vid sig hon blev nog mer undrande över min ilska och sen mina tårar.

Nu efteråt undrar jag hur han vågade ge sig på en vakt hund - tänk om hon hade svarat tillbaka.

Kommentarer
Postat av: bella

jööösssees!! vilken jävla galning! du handlade helt rätt Lalli, bra att du sa ifrån.

snart får du börja berätta om allt bra som händer i parken oxå annars tror man ju att parken ligger bakom Beckomberga :)

2007-10-15 @ 13:10:08
Postat av: Anna

Ja men herregud, vad vad det för snubbe???? Hur kan ha ta sig rätten att göra något sådant?? Tur att du inte var jag, mitt humör i en sån situation är okontrollerbart!
Klappa Thea från brorsan!

2007-10-16 @ 14:51:03
URL: http://arhammar.nu
Postat av: Anonym

Nu kommer thea att hata män........
suck! hon kanske forfarande älskar mig om jag tar på mig Kims Calvin Klein parfym !

Go and get those bad guys!

2007-10-19 @ 23:23:30
Postat av: Svar från Alex

Bella: Jag ska meddela även bra saker jag lovar. Eller är det så att folk från Beckomberga har flyttat hit. (Ps. Har för övrigt bott bakom B-berga en gång i tiden, inte kul. Det var när det fortfarande var öppet. Medkonsumenterna på ICAbutiken åt LYXtvål i kön, vad skulle man säga?)

Anna: Ja med ditt temprament (som jag förstått de) hade HANS hals legat j-vl illa till :-)

Okänd (svåger Calle): Hon klarade psyket galant frågan är bara hur det skulle gått om hon varit äldre och starkare och inte sååå fokuserad på leken i sig.

Mvh Alex

2007-10-23 @ 12:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0