Valpens flock?

Jag har sett det så många ggr tidigare genom åren med hund i stan.

Jag fick frågan igår varför jag inte kommer och låter Thea leka med alla andra hundar vid 9 tiden i parken. Det är ett typiskt innerstadssyndrom att hundägare har samma kvällstid och därför blir stående och tittar på sin hund när den glatt springer runt i en stor flock och leker.

- Det är så bra att han (hunden) får leka av sig då sover han gott sen han bara älskar det, såfort vi kommer ut ur porten så drar han hit till parken och jag får nästan bära hem honom.

Problemet är bara att hunden har inte ägaren som flockledare och dom två är inte flocken, parkgruppen är det och den där j-la människan har mage att bära mig därifrån.

Vi är noga med att Thea bara får leka c.a 10 min sen går vi en sväng typ 3 min sen kommer vi tillbaka och fortsätter en stund till. Dom blir lika trötta av den ansträngningen att behöva bryta som att flänga runt som torra skinn efter varandra. Det bygger en bättre relation mellan ägare och hund och det blir tydligt vem som är flockledare och vems flock hunden tillhör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0