Våran groda på Stora Mässan

Igår var stod Thea i Riesen montern för att visa besökare och prata om rasen. Sen gick hon rasparaden. Det är c:a 160 olika raser som går och visar upp sig. Det är en speaker som talar allmänt om rasen medans man går runt. Jag började hispa precis innan vi skulle in och fick för mig att hon skulle vara kissnödig eller ännu värre och att allt skulle gå åt skogen i rampljuset.

Det resulterade i att hon började hänga i kopplet och ville nosa på allt runt om kring och det enda jag hade till hjälp var det hala golvet som gjode att när hon hände som en stolla i kopplet trampade hon "vatten" på golvet. Det hela såg bara dumt ut. Jag stressade ännu mer... då slog det mig - hon speglar ju min stress. Jag ryckte upp mig och putade på Thea sa till henne att detta skulle bli urkul, nu jävlar som vi ha roligt.

Jag gav henne kopplet och lekte försiktigt igång en draglek. När det var vår tur att äntra rödamattan och rampljuset hade vi superkul och Thea larvade runt med kopplet och buffade på mig med nosen för att jag skulle dra mer.


Kommentarer
Postat av: Bella

Åh! jag blir såå stolt när jag ser er :) Saknar er jättemycket <3



PUSS/B.

2008-12-09 @ 12:38:57
URL: http://isabel82.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!

Det var mycket trevligt att träffa er på stora stockholm och att träffa Thea.

Hon var jätte duktiga och ni var så fina på den röda mattan!

Ha det bra!

Mvh Sara

2008-12-11 @ 07:48:08
URL: http://www.riesens.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0