Cykel träning

Jävlans va kul det va. Jag har väntat länge länge med detta. Först och främst för att det är hårt underlag för en unghund att springa på och sen har jag övat in "stanna" i trafik så det sitter och koppelvett.

Jag ställde henne på min högersida och hade på halvstrupet. Först hoppade hon upp mot mig för att leka men då kickade jag till henne med foten så hon slutade med det. Sen varje gång som hon så mycket som vred huvudet för att titta på en annan hund höjde jag kopplet i korta snabba ryck. 

Jag tränade i parken med dom andra hundarna som störnings moment men utan bilar. Jag cyklade ett varv med henne sen fick hon leka en stund och sen ett varv till. Första dagen cyklade jag 3 varv och idag 2 varv.

Det tog 40 min sammanlagt och nu kan hon det. 

Det sista jag gjorde idag var att avsluta med att bara cykla med för parken i full fart och utan kommando eller nåt lämnade hon sina kompisar och slöt upp på min högra sida - sååååå coolt.

//Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0