Vi i Vasastan

Det är ytterst sällan som jag säger någon men denna gång gällde det mig direkt och då kunde jag inte hålla tyst. Detta stod att läsa i veckans Vi i Vasastan som kom idag.





Jag kastade mig över datorn och skrev till [email protected]. Jag skrev:

Det finns vittnen!
 
Att hunden på bilden inte har med artikeln att göra är självklart för en hundägare i Vasastan. Jag vet dock inte om det är lika tydligt för icke hundägare. Golden, tax, schnauzrar, labradorer och div andra familjehundar tränas inte på linbanesitsar och babygungor. Jag rör mig i Vasatans parker varje dag alla tider på dygnet och ALDRIG har jag hört någon säga att nu ska jag ta ett träningspass på lekparken. Av respekt för barnen rör vi oss sällan i närheten av lekparkerna, vi tar även omvägar när dagisbarnen kommer. Vi tillhör den levande statsbilden lika mycket som dom och att ge sig på deras saker tillhör inte folkvett.
 
Eftersom detta även är ett problem i andra stadsdelar kan man ju förstå att det kanske gäller hundar med ägare som inte bor i innerstan. Denna typen av träning ingår inte i jakt, lydnad, agility, sök eller spår. Hunden måste ha en speciell typ av käke för att lyckas göra bitmärken på bildäck, min Dvärg Schnauzer skulle tappa alla tänder i munnen om han försökte sig på något dyligt.
 
Jag hoppas att detta inte skapar missförstånd mellan hundägare och barnfamiljer i framtiden i Vasastan.

//Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0